Advertorial: de voordelen op een rijtje

admin

17 augustus 2022

Online adverteren is tegenwoordig als ondernemer een must. Je zorgt er niet alleen voor dat je online zichtbaarheid wordt vergroot, maar daarmee ook vaak je omzet verhoogd. Adverteren kun je op allerlei verschillende manieren doen. Zo kun je kiezen voor advertenties, maar ook een advertorial is een goede en vooral effectieve manier van adverteren. Waarom en welke voordelen het heeft, dat vertellen we je in dit artikel.

Niet verkoopgericht

Het klinkt misschien heel vreemd, maar toch is het zo! Een goede advertorial is namelijk alles behalve verkoopgericht. Uiteraard wordt de potentiële klant wel een bepaalde richting opgeduwd, maar salestechnieken zoals je deze normaal gewend bent worden hier absoluut niet toegepast. Dit zorgt er namelijk voor, dat de klant het idee heeft dat hij zijn of haar eigen beslissing maakt, waardoor de kans op succes vele malen groter is. Zo kun je ervoor kiezen om te adverteren in Rotterdam met een advertorial in de krant op plaatselijke nieuwssite, maar ook landelijk behoort uiteraard afhankelijk van je budget tot de mogelijkheden.

Alle tijd om iets uit te leggen

Een goede advertorial neemt de lezer mee in het verhaal. Door de lezer constant te blijven voeden met relevante informatie. Zorg je ervoor dat de lezer op een gegeven moment uit zichzelf enthousiast wordt van het product of de dienst. De kracht hierin is, is dat je deze niet actief aanbiedt, maar er enkel en alleen op een positieve manier over praat. Vaak wordt dit gedaan in de vorm van een review of een andere informatieve vorm.

Je bepaald zelf het bereik

Het grootste voordeel aan online adverteren en met name aan het plaatsen van een advertorial, is dat je volledig zelf bepaald wat je bereik is. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een regionale advertorial, maar ook voor een landelijke. Op Advertorial.nl heb je een ruim aanbod aan mogelijkheden, zodat je afhankelijk van je wensen en ook budget zelf kunt bepalen hoe en waar jij zou willen adverteren.