Ook jij kan zelf met SEO aan de slag!

admin

25 augustus 2020

SEO kan van enorme waarde zijn voor je bedrijf. Je wordt hierdoor namelijk makkelijker en sneller gevonden door consumenten in zoekmachines en dit kan uiteindelijk leiden tot meer verkoop. Het klinkt in eerste instantie heel moeilijk, maar met de juiste SEO-tools kan ook jij zélf aan de slag. Lees hier met wat voor tools jij eventueel zelf aan de slag kan! 

Google Analytics

Google Analytics is een tool waarmee je makkelijk uitgebreide website statistieken kan verzamelen. Daarnaast is het ook nog eens gratis! Google Analytics kan bijdragen aan je SEO doordat je bijvoorbeeld kan zien hoeveel bezoekers er via bepaalde zoekmachines op je website terechtkomen en op welke pagina’s ze dan kijken. Je kan hier dan uiteindelijk op inspelen door de content van bepaalde pagina’s te optimaliseren om de bezoekersaantallen nog meer te laten stijgen! 

Rechtstreekse browser extensies 

Binnen Chrome zijn er bepaalde browser extensies die je kunnen helpen bij het verbeteren van de zichtbaarheid van je website. Het handige aan rechtstreekse browser extensies is dat je ze makkelijk en snel kunt inschakelen om zo direct inzicht te krijgen in belangrijke SEO-factoren van een pagina. Dit kun je natuurlijk gebruiken bij je eigen website, maar dit kan je ook gebruiken om te zien hoe het bij je concurrenten geregeld is. 

Links checken

Via de gratis tool “Check my Links” kun je super snel zien alle links op de huidige pagina nalopen. Links krijgen dan een kleurtje en dan kun je makkelijk zien welke links nog werken en welke niet. Als je dit checkt en je ziet bijvoorbeeld een aantal links rood gekleurd staan, dan kan je dit doorgeven aan de webmaster en een suggestie voor je eigen nieuwe link eraan toevoegen. Zo kun jij makkelijk plaatsen van je concurrent overnemen met jouw links. Dat levert echt wat op! 

Google Mijn Bedrijf

Via deze tool kan je aanvullende informatie over jouw bedrijf naast de zoekresultaten weergeven om jouw link zo meer te laten opvallen tussen de andere zoekresultaten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan positieve reviews, openingstijden of nieuwsberichten. Ga voor iets wat meteen de aandacht trekt! Doordat je meer opvalt, zullen ook meer bezoekers op jouw link klikken. Dit is natuurlijk waar je naar streeft!