Het belang van een sterke en unieke huisstijl

admin

19 mei 2020

Als bedrijf heb je een huisstijl nodig. Het begint met een sterk en onderscheidend logo. De stijl van het logo komt vervolgens terug in de huisstijl. Dat klinkt allemaal mooi, maar hoe zorg je voor een sterke en unieke huisstijl? En waarom is dat zo belangrijk?

Eerste indruk

Ten eerste wil je als bedrijf opvallen. Je klanten zien vaak als eerste je website, visitekaartje of een folder. Dit soort elementen bevatten altijd de huisstijl. Je wilt dan natuurlijk wel een goede indruk maken. Met een simpele of rommelige huisstijl kom je niet onderscheidend of betrouwbaar over. Een potentiele klant gaat in dat geval aan je neus voorbij. Met een flitsende huisstijl zorg je voor een positieve eerste indruk.

Herkenningspunt

Daarnaast dient het als een stukje herkenbaarheid. Je kent het vast wel, je hebt een reclame al vaker gezien en inmiddels weet je van wie de reclame is. Het is de kracht van herhaling. Als mensen vaak je huisstijl zien, dan weten ze je na een tijdje snel te herkennen. Een huisstijl vormt daarmee een belangrijk herkenningspunt.

Professioneel en betrouwbaar

Een huisstijl is de visuele identiteit van je bedrijf. En dan hebben we het niet alleen over een logo, maar ook over kleurgebruik, typografie en de opmaak. Al deze huisstijlelementen moeten consistent toegepast worden in alle uitingen en communicatiemiddelen van een bedrijf. Dat maakt een onderneming professioneel en betrouwbaar. De huisstijl laat je terugkomen op onder andere briefpapier, visitekaartjes, folders, bedrijfskleding, facturen, pennen, social media en natuurlijk de website.

Huisstijl bedrijf

Je weet nu het belang van een sterke en unieke huisstijl, maar hoe kun je een huisstijl ontwerpen? Daarvoor kun je het beste de hulp inschakelen van een grafisch ontwerpbureau. Voor grafisch specialisten is het maken van een huisstijl hun specialisme. Zij weten precies hoe je als bedrijf visueel onderscheidend kunt zijn en ontwerpen een unieke huisstijl waarmee jij een blijvende, positieve indruk weet achter te laten bij jouw potentiële klanten.