Marketing tip: Zet Black Friday in als middel
7 november 2018
23 november is het weer zover: Black Friday. Zeg maar gerust, Black weekend. En dan pakken we de maandag er ook even bij. Want dat is het Cyber Monday.
Grote ketens als Coolblue, Bol.com, Media Markt, Wehkamp enzovoorts doen allemaal mee. Alles is er aan gelegen om de consument te verleiden tot een aankoop. En Google Trends laat het ons nu al weer zien dat Black Friday ‘hot’ is. Het is nog maar oktober, maar het aantal zoekopdrachten in Google op ‘Black Friday’ stijgt al weer gestaag, zoals de onderstaande grafiek laat zien:
Maar hoe kun je als ondernemer hier nu gebruik van maken. Wij hebben een aantal tips voor je op een rij gezet:
Tip 1: Lok je klanten met deals
Het klinkt simpel, maar bijna iedere winkel doet tegenwoordig mee aan Black Friday en Cyber Monday. Het gaat om meer dan 75% van alle (web)winkels blijkt uit onderzoek van BlackFridayDealsXL. Zaak om dus met jouw winkel of webshop ook aan te haken.
Tip 2: Zorg voor deals die leiden tot meer aankopen
Klinkt simpel, maar denk goed na over je deals. Want als je ergens korting weggeeft, wil je natuurlijk wel dat de klant meer koopt. Niet zo gek dus dat je allerlei PS4 bundels deals ziet. Want: je moet ook nog even een controller kopen. Of die toffe game. Denk er goed over na hoe jij ‘up-selling’ kunt creëren voor jouw product.
Tip 3: Wees uniek
Denk goed na over de deals die je aanbiedt. Wees anders dan de rest en geeft niet standaard 10, 15 of 20% korting. Pak bijvoorbeeld een specifieke groep producten. Kies bij voorkeur een product waar voor jou voldoende marge op zit.
Je komt er niet meer omheen
Black Friday of Cyber Monday. Als (web)winkel zul je mee moeten. Doe daarom mee met Black Friday en haal hier het maximale uit. Want het is een weekend waar mensen het geld goed zullen laten rollen!