3 tips om de conversie op jouw website te verbeteren
19 mei 2020
Een website met een mooie uitstraling is natuurlijk erg belangrijk, maar uiteindelijk draait het voor bedrijven om het resultaat. Je website is natuurlijk meer dan een visitekaartje. Het liefst wil je zo veel mogelijk online klanten werven. Daarvoor is het belangrijk om niet alleen naar de uitstraling van je website te kijken, maar ook de functionaliteit. Daarom geven wij in dit artikel 3 tips om de conversie op jouw website te verbeteren.
1. Betrouwbare uitstraling
Een onderschatte factor als het gaat om conversie optimalisatie is het vertrouwen dat bezoekers krijgen op je website. Om meer rendement uit je bezoekers te halen is het belangrijk om betrouwbaar over te komen. Het is dan ook essentieel om de bezoekers op je website veilig gesteld moet worden om een aankoop bij jou te doen. Zorg ervoor dat bezoekers bepaalde garanties hebben, waardoor ze meer vertrouwen in je hebben. Denk aan: veilige betaalwijze, betrouwbare uitstraling en een goed geregelde verzending.
Verder is het enorm belangrijk dat bezoekers altijd met jou of met de klantenservice in contact kunnen komen. Zorg dat je contactgegevens goed zichtbaar zijn en dat de klantenservice eenvoudig terug te vinden is op je website.
2. Responsive webdesign
Tegenwoordig mag het natuurlijk niet meer zo zijn dat je website op mobiel niet optimaal werkt. Daarom is het belangrijk om te checken hoe jouw website eruit ziet op verschillende apparaten (mobiel/tablet). Anno 2020 is het enorm belangrijk dat op zowel mobiel als desktop je website goed functioneert.
3. Sterke call-to-actions
Call-to-actions worden ook wel “CTA’s” genoemd in de online marketingwereld. Om de conversie op je website te verhogen is het gebruiken van goede call-to-actions enorm belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan opvallende en triggerende buttons, maar zorg ook vooreen subtiele en sterke CTA’s in de tekst. Een goede call-to-action triggert de bezoeker om actie te ondernemen. Denk aan het invullen van het contactformulier, plaatsen van een bestelling of het aanvragen van een offerte.
Bezoek ook eens de website www.woordenmeteeny.nl voor meer informatie over taal, tekst en woorden.